І Тема: Механічні коливання. Математичний та пружній маятники. Розв’язування задач
ІІ Мета:
Перевірка знань учнів. Активно розвивати у них творчі здібності, прагнення до пошуків нового, до дослідження.
Застосування різноманітних прийомів в процесі розв’язування задач тем чи іншим методом.
Стимулює розумову діяльність та логічне мислення. Визначити «Хто КРАФ».
ІІІ Обладнання: ПК,
мультимедійний проектор. Електронні засоби: «1С: Репетитор. Підготовка
до ЗНО. Фізика», «Інтерактивні уроки в школі », Презентація «Механічні
коливання».
ІV Базові поняття та терміни: вільні та вимушені коливання, амплітуда, зміщення, період, частота.
V Тип уроку: урок рішення завдань
VІ Методи навчання: словесні, інтерактивні,розв’язування задач, пошукові
Структура уроку
І Організаційний етап
ІІ Актуалізація опорних знань учнів
ІІІ Розв’язування задач
ІV Підсумки уроку:
1. Презентація учня Лещука Валерія.
2. Учні вибирають «Хто КРАФ». «КРАФ» - це кращий фізик.
V Домашнє завдання
Вступ:
На дошці написано девіз: «Дорогу здолає той, хто йде». Вибір
способу розв’язування задачі залежить від її фізичного змісту,
математичної підготовки учнів, від конкретних навчальних і виховних
завдань. Чим більше засобів і методів використає вчитель у своєї
діяльності, тим успішніше він зможе розв’язувати завдання. Поставлені
перед школою.
І Організаційний етап
ІІ Актуалізація опорних знань (Бліц опитування)
1. Що таке коливання;
2.Які коливання ви знаєте;
3. Що таке вільні коливання;
4. Що таке вимушені коливання;
5.Основні характеристики коливального руху;
6. Що таке амплітуда;
7. Що таке зміщення;
8. Що таке період;
9.Что таке частота;
10. Яке між ними співвідношення;
11. Що таке циклічна частота;
12. Що таке гармонійні коливання;
13. Що таке коливальні системи;
14. Які вони бувають;
15. Основні рівняння гармонічних коливань;
16. Фізичний сенс швидкості коливального руху;
17. Фізичний сенс прискорення коливального руху;
18. Що таке пружинний маятник;
19. Що таке математичний маятник;
20. Формула Томсона для пружинного маятника;
21.Формула Томсона для математичного маятника;
22. Закон збереження енергії для пружинного маятника;
23. Закон збереження енергії для математичного маятника.
ІІІ Розв’язування задач
Задача 1
Вантаж масою 0,4 кг, підвішений на невагомою пружне здійснює 30 коливань в хвилину. Чуму дорівнює жорсткість пружини.
Задача 2
Яка
довжина математичного маятника, який здійснює гармонічні коливання з
частотой0, 5 Гц на поверхні Місяця. Прискорення вільного падіння на
Місяці 1,6 м/с2.
Задача 3
Користуючись
графіком зміни координати коливного тіла від часу, визначити амплітуду,
період та частоту коливань. Записати рівняння залежно х(t), v(t), a(t), і визначити координату, швидкість і прискорення через 0,1 с. 0,2.
Розгадування кросворду;
КРОСВОРД №3 ЗА ТЕМОЮ
| ||||||||||||||||||||
1.Смещеніе від положення рівноваги
2.Длітельность одного коливання
3.Обчислювальна одиниця плоского кута
3.Едініца частоти в системі СІ
4.Максімальное зсув від положення рівноваги
5.Резкое зростання амплітуди змушені здійснювати даних коливань
ІV Підсумки уроку
1.Презентація учня Лещука Валерія;
2.Учні вибирають «Хто КРАФ». «КРАФ» - це кращий фізик.
V Домашнє завдання
Завдання записують у зошит. Коментарії вчителя.
Механічні коливання
Немає коментарів:
Дописати коментар